Månadssummering mars

Vi var iväg på en skidresa med familjen, då gick lite pengar för diesel, skidhyra och liftkort. Annars ganska lite inköp. Har suktat efter några nya myströjor att ha hemma, så jag köpte fyra stycken från Tradera. Jag har även sålt massa babykläder på Tradera. Jag skriver inte upp inköp för lillen i summeringen men vi köpte en resesäng via Blocket för 150 kr som annars kostar 700 kr. Jag känner mig så sjukt nöjd av att göra sånna synd. Det är så onödigt att köpa nytt i de flesta fall. Lillen börjar växa ur alla ärvda kläder nu så jag ska på en klädbytardag om någon vecka. Förra gången jag var där hittade jag massa plagg för runt 20 kr.
 
Varje vår brukar vi planera nya blommor på vår uteplats och inköpen brukar gå på runt 1000-1500 kr. Vi kommer att vara borta en del i sommar så det känns onödigt att lägga så mycket pengar på blommor som vi ändå kommer att behöva ersätta nästa år. Jag fick ett gäng sticklingar från mamma och vi har köpt flera olika frön som vi ska så idag. Årets plantering inklusive jord gick därför på under 100 kr.
 

Kommentera här: