Månadssummering februari

Känner fortfarande inget direkt köpsug. Månaden gick väldigt bra på utgiftssidan. Vi sparade lite extra till resekontot eftersom vi bokade en resa denna månad. Jag känner verkligen att mitt tidigare köpstopp har gett effekt i hur jag tänker. Före jag köper något så tänker jag ofta till mer än en gång nu. Det känns 
 
Biblioteket används flitigt och jag tänker ofta på hur galet det är att jag inte skaffat kort där tidigare. Känns som jag skriver om biblioteket i varannat inlägg nu, haha. Men det är ju så bra! Lånade böcker till lillen för första gången nu. Jag längtar tills han och jag kan gå dit och välja ut böcker tillsammans. Åh vad mysigt! Det blev dock ett bokinköp denna månad (första på typ ett år). Jag ville verkligen ha boken men den fanns inte att låna. Till min stora lycka fyndade jag den på Tradera så jag slapp i alla fall köpa en ny. Tänk att man kan bli så glad över att hitta en begagnad bok, det är ju fantastiskt. En sån liten sak. Jag stänger av TV:n allt oftare nu och ägnar mer tid åt läsningen. Jag känner mig gladare och sover dessutom bättre. Jag tycker även att min och sambons relation blir bättre när jag läser. Vi diskuterar saker kring böckerna och det känns som vi får en djupare relation.
 
Angående månadens inköp. Presenten var förtäring. Vantarna och sockorna fick ersätta min nuvarande slitna som hade gjort sitt. Tennisbollarna används för massage. Resten är hygien etc.
 
Jag sålde min gamla kamera på Tradera. Den hade legat orörd i ett skåp i flera år. Jag tänkte att det säkert inte gick att sälja den eftersom den dessutom hade en mindre skada men som inte påverkade funktionen. Vem vill ha en kamera med ett märke på? Det ville tydligen någon. Jag fick drygt 400 kr för den. Vilken tillfredsställelse. Den kommer till nytta för någon annan som verkligen fyndade en bra kamera och jag blev av med ångesten över att den bara låg och skräpade. 
 

Kommentera här: