Varför startade jag en blogg?

För att inspirera och motivera? För min egen skull eftersom det är ett enkelt sätt att dokumentera? För att få chansen att dela mina tankar och funderingar med andra? Ärligt talat så vet jag inte just nu. Jag tycker bara det är roligt att få skriva av mig kring min syn på ekonomi och vad ett rikt liv innebär, speciellt nu när en stor livsförändring väntar och jag ska bli förälder.
Redan efter några år från att jag började tjäna egna pengar på mitt första riktiga jobb, så började jag intressera mig för sparande. Jag är uppvuxen i en mindre stad och flyttade till Stockholm efter studenten. Efter ett gäng flyttar mellan olika andrahandsboenden under min första tid här, insåg jag att om jag ska bo kvar så vill jag äga mitt eget boende. Ungefär där växte mitt intresse för ekonomi fram, det är ju lite knepigt att köpa en lägenhet utan pengar. Jag gav mig ut på visningar på egen hand och köpte min första lägenhet hösten 2009. Jag hade 100 000 kr och lånade lite pengar av mina föräldrar för en nödvändig renovering. Jag hade då ingen tanke på att jag skulle försöka tjäna pengar på att renovera och sälja lägenheter. Bostadsmarknaden var het och jag tyckte det var mer än okej att flytta eftersom jag då fick loss en del pengar och kunde skaffa mig större boenden.

Kommentera här: