Månadssummering augusti

Det har blivit en del utemat eftersom det varit semester och vi har inte prioriterat att laga mat. Det känns helt rätt eftersom vi haft massa härliga stunder tillsammans och tagit det väldigt lugnt under hela semestern. Ingen stress här inte. Vi njuter för fullt av vår lilla, det är underbart att vara förälder.
 
Om inköpen. Vår Sodastream gick sönder så vi införskaffade en ny, helt enligt mina egna regler för köpstoppet. Gitarren var planerad sedan ganska många månader tillbaka, men blev köpt först nu. Ser ingen vits med att vänta till januari när vi ändå vet att vi vill ha en. Roligt att lära sig spela barnsånger och sjunga tillsammans. Presenten var en god flaska vin.
 
Jag har lagat tre plagg denna månad och tycker det är ganska roligt. Har även bakat en del, lagat mycket mat (efter semestern) och gjort egen granola osv. Lillen sover skönt i bärsjalen och mamsen paltar i köket. Väldigt härliga stunder tillsammans och det är skönt med närheten för båda två.
 

Kommentarer:

1 Emelie:

grym du är som håller ditt köpstopp.
Nu har jag satt mig ner med mitt älskade excel och knåpat ihop en plan för föräldraledigheten :) planen är att ha 96 dagar kvar efetr 4 årsdagen, och ändå maxa föräldraledigheten. Men jag är fortfarande nyfiken på hur din uppställning ser ut. Min är basic men överskådlig.

Svar: Hej Emelie! Tack för fortsatt pepp :D Jag håller på att sammanställa men går lite segt. Eller snarare så ägnar jag stora delar av dagarna åt att hänga med lillen, träna lite, öva babypotting osv :P Men det kommer snart. Det finns så mkt man vill göra nu så får hejda mig ibland och ta allt i sakta takt så man hinner njuta samtidigt :) Det är väldigt härligt hittills i alla fall. Vi har planerat dagarna fram till 18 månader har gått. Efter det har vi ungefär 170 dagar kvar. Ska sammanställa denna månad iaf ;) Ha en skön helg! Kram
ekonomimamman.blogg.se

Kommentera här: