Månadssummering januari

Första månaden sedan mitt köpstopp på 8 månader. Jag har faktiskt knappt märkt av det i mina egna tankar. Det finns ingenting som jag direkt går och suktar efter. Jag läser vidare om ämnen som rör konsumtion och hur man kan välja ett enklare liv. Det tilltalar mig verkligen och jag känner en sån där behaglig känsla när jag tänker på det. Att det finns alternativ till att jobba heltid och den där hetsen att man hela tiden ska vilja uppgradera sig. Varför ska man det? Om behovet egentligen inte finns? Just nu läser jag Jordad av David Jonstad, han är verkligen inspirerande och vågar välja sin egen väg. Jag mår bra utav att läsa och försöker tvinga mig bort från TV:n lite oftare nu. Det är en sån där grej som jag ständigt tänker att jag vill göra mer av, läsa i lugn och ro.
 
Nu till månadens inköp. Jag råkade ta sönder min telefonladdare så fick bli en ny sådan. Vi bytte ut ytterligare några matlådor i plast mot glas. Vi köpte en fjärrkontroll som ersätter de fyra vi hade. Faktiskt riktigt skönt. Absolut inte nödvändigt men det underlättar att endast ha en kontroll. Vi bytte ut vår bordsskiva mot en ny för att få lite mer utrymme och för att den är finare. Vi spontanköpte några blommor eftersom ett gäng har dött. Till våren ska jag ta sticklingar igen, både från våra egna men jag ska även försöka norpa några hos släkt och vänner. Jag skriver inte upp inköp till vår bebis men aktiviteten vi ska gå på gäller ju även mig så tog med den i summeringen.
 

Kommentera här: