Månadssummering juni

Mycket utgifter denna månad men ingenting onödigt egentligen. Jag köpte linser för ett halvår, betalade Dropbox för ett helt år (billigare än månadsprenumeration), bytte ut en del slitna kläder och tog en taxi hem från en fest. Sen blev det lite nytt till hemmet. Mörkläggningsgardiner så att vi ska få sova längre på morgonen (lillen vaknar av ljuset). På IKEA blev det bl.a. fler matlådor i glas (försöker plastbanta sakta men säkert) och förvaringsbackar till förrådet. Vi har riktigt bra ordning på alla sakerna där nu.
 
Både förra månaden och denna månad när jag köpte kläder, så "tvingade" jag mig själv att göra mig av med några befintliga som var slitna. Jag skriver alltid upp saker jag tycker mig behöva i min app AnyList, så kan jag tänka igenom köpet några veckor eller månader innan det blir av. Ibland stryker jag även saker från listan om jag inser att det är onödigt. Det är väldigt smidigt eftersom man kan samla på sig några saker och sedan köpa allt på en gång. Jag tycker det är ganska tråkigt att gå i butiker och att det tar för mycket tid från annat.
 
Saker jag suktar efter nu och har gjort ett bra tag: ett par snygga sandaler, en take away mugg och en ny matta (vår nuvarande börjar bli ganska sliten). Dyker jag på ett par bra sandaler så gör jag, annars kan jag vänta till nästa sommar. Jag vill köpa saker som jag kan använda i flera år. Jag hade längtat efter ett par nya t-shirts bra länge, så nu blev jag så glad när jag dök på dessa ekologiska t-shirts för ett bra pris. Jag ska även erkänna att jag köpte ett par byxor som inte var planerat, men som jag tror att jag kommer använda massor i sommar.
 

Kommentera här: