Månadssummering juni

Är fullt upp med lilla bebisen nu så blir en kort sammanfattning av juni. Jag skulle säga att köpstoppet fortfarande är ganska lätt att hålla. Kanske låter roligt eftersom jag gjort något/några tveksamma inköp som jag skriver om nedan ;) Har inget direkt köpbegär, en stor förklaring är väl såklart vår nya familjemedlem som tar upp mycket tid och energi. Bara på ett positivt sätt :)
 
Tveksamma inköp. Jag har pausat mitt gymkort så köpte faktiskt några träningsredskap så att jag kan träna hemma istället. Kanske kan ses som fusk i köpstoppet men jag kommer inte att få diplom av någon och jag mår bra av att träna så bedömde att det var värt det. Jag är övetygad om att grejerna kommer bli använda mycket och håller i väldigt många år. Köpte även en app för 40 kr och hårklämmor för 25 kr. När jag köpte hårklämmorna tänkte jag att dem gick som under kategorin smink (eftersom jag får köpa det) men om jag ska vara ärlig så hade jag såklart klarat mig utan dem. Jag lurade mig själv lite granna där. Aja, det var det lilla. Fick mig en tankeställare nu i efterhand i alla fall. Bildredigeringsappen var ren lyxkonsumtion och jag har inget att säga till mitt försvar, haha. Jag köpte två presenter. En var förtäring och den andra pengar som gick till fondsparande. Det är så lätt att bara köpa något litet som man tänker att man behöver när man egentligen inte gör det. Hjärnan jobbar hårt för att försöka lura en, detta jagande efter kickar. Även om jag tycker köpstoppen är enkelt så har jag uppenbarligen kicksökandet kvar. Försvinner det nånsin? Det är väldigt motiverande att göra dessa månadssummeringar så jag ser exakt vad jag lägger pengar på och hur lite jag klarar mig på.
 
Snart väntar 5 veckors semester. Vi åker hem till föräldrar och svärföräldrar. Det kommer säkert gå lite pengar till aktiviteter men ska försöka hålla mig från att köpa så mycket mat och fika ute.
 

Kommentera här: